יום ראשון, 21 בינואר 2007

ספקי אינטרנט יקרים

מדוע ספקי האינטרנט מאלצים אותנו בכל פעם מחדש "לסחוט אותם באיומים" כדי לקבל מחיר הוגן?

השבוע מסתיים ההסכם שלי עם נטוויז'ן, ספק האינטרנט שלי בחצי שנה האחרונה. לנטוויז'ן התחייבתי כי הם הציעו לי הצעה די משתלמת, אבל באופן כללי אני נמנע מהתחייבויות לספקי תקשורת.

ביום שישי האחרון חייגתי אל מוקד שירות הלקוחות כדי לקבל הצעה חדשה לחבילה של 1.5 מגה בADSL. נציגת השירות הציעה לי מסלול של 49 ש"ח בלי התחייבות או 39 ש"ח עם התחייבות לשנה. שמעתי את ההצעה ואמרתי לה שאני צריך לבדוק את העניין.

התקשרתי לברק 013 כדי לשמוע מה יש להם להציע. ברק זכורים לי כספק זול יחסית ובעקבות המיזוג שלהם עם נטוויז'ן לאחרונה זה נשמע כמו עסקה משתלמת. נציגת השירות של ברק הודיעה לי בצורה מאוד ברורה ש"אין אצלנו מסלולים בלי התחייבות". הודיתי לה בנימוס וויתרתי.

חיפשתי טלפון של ספקים אחרים וראיתי פרסומת מבטיחה של אינטרנט זהב שמציעה אינטרנט 2.5 מגה במחיר של 15 ש"ח לחודש, זה נשמע נחמד אבל באותיות הקטנות היה כתוב שמדובר בחודש הראשון בלבד. החלטתי לא להתקשר אליהם.

התקשרתי לבזק בינלאומי, שהציעו לי 39 ש"ח לחודש אבל עם התחייבות לחצי שנה (כבר יותר משתלם מנטויז'ן) והחלטתי לבדוק מה יציעו לי עכשיו בנטויז'ן. התקשרתי לנטויז'ן וביקשתי להתנתק. נציג השירות טען שאצטרך להמתין הרבה זמן והציע שיחזרו אלי. אחרי שהבהרתי לו שאני לא מוכן לחכות יותר משעה, ניתקתי וחיכתי לטלפון ממחלקת קשרי לקוחות של נטוויז'ן.

בחורה מקשרי לקוחות חזרה אלי די מהר דווקא, והסבירה לי שאי אפשר למצוא מחיר זול יותר אצל אף ספק. אחרי שהסברתי לה את המצב, היא החליטה לנקוט בגישה של "אנחנו הכי טובים" וניסתה לשכנע אותי להישאר לקוח בכל זאת. מחיר טוב לא היה לה להציע לי. אחרי שראיתי לאן מתגלגלים העניינים, החלטתי לסיים את השיחה וביקשתי להתנתק. כאן גיליתי דבר מוזר: רק מנהל יכול לנתק אותי. הנציגה של קשרי לקוחות הודיעה לי שמנהל ייצור איתי קשר תוך יומיים ופשוט ניתקה.

היום בבוקר (יום ראשון), יצרו איתי קשר מנטוויז'ן והציעו לי מסלול של 19.9 ש"ח לחודש עם התחייבות לתשעה חודשים. הסכמתי להצעה מאחר ולא קיבלתי הצעה יותר טובה מאף ספק אחר ולמען האמת נטוויז'ן מספקים לי חיבור איכותי והחלטתי להשאר לקוח החברה.

בכל מהלך העניינים הזה גיליתי ששווה להתעקש על מחיר ולא להתפתות להצעה הראשונה שאתה מקבל גם אם היא נראית טובה יחסית. הופתעתי לרעה מברק 013 שלא יכלו להציע לי מסלול בלי התחייבות (ניסו לדבר איתי היום נציגים של ברק אבל הודעתי להם שזה לא רלוונטי) והתאכזבתי מהזלזול של אינטרנט זהב באינטלגנציה של הלקוחות.

אשמח לשמוע המלצות על ספק זה או אחר או לשמוע אם יש לכם מסלול אינטרנט שלדעתכם כדאי יותר.

אנקדוטה קטנה: באחת השיחות שלי עם נטוויז'ן, ניסה אחד הנציגים לשכנע אותי שהם הכי טובים וסיפר לי ש"אנחנו היחידים שמפעילים שירות לקוחות בשבת". באופן ספונטני סיפרתי לו שאני שומר שבת וזה לא ממש יתרון בשבילי. יכלתי לראות אותו מסמיק דרך השפופרת... מתנצל, לא התכוונתי להביך אותו כל כך.

21 תגובות:

  1. הסיפור מוכר לי, פעם כאשר ניסתי לחפש לעצמי ספק אינטרנט עברתי תהליך דומה.
    בתהליך זה גם שמעתי דיבורים של נטוויז'ן "אנחנו טובים... אנחנו הכי טובים... אנחנו זכינו מספר 1!"

    כמו ששמת לב הם חזרו והדגישו שהם טובים יותר מספקיות אחרות, יכול להיות אבל הלקוחות מסתכלים גם על המחיר ולא רק על האיכות.

    רק תדע שעכשיו כאשר פירסמת את המחיר שקיבלת מנטוויז'ן אני חושב שלקוראים יהיה יותר קל להתווכח על מחיר עם נטוויז'ן ולהגיד זה וזה קיבל 19.9 ש"ח מהחברה שלכם.

    המלצות אין לי כי אני נדפקתי עם ספק [לא זוכר את שמו אבל ימח שמו] שנתן לי התחייבות ללא כל ידעת ההורים שלי [עבדו עליהם.. ניצלו את זה שהם לא עוסקים בנושא כל כך].

    זהו.. אגב, אחלה פוסט
    המשך כך

    השבמחק
  2. נבו, כשתסתיים ההתחיבות שלך, קח על עצמך את המשימה ותמצא ספק זול וטוב. יש חשיבות גם לדברים אחרים, אבל אפשר להשיג גם מחיר טוב.

    השבמחק
  3. הסיבה שהם עושים זאת היא שזה מצליח להם עם 90% מהלקוחות.
    אותי באופן אישי זה די עצבן.

    השבמחק
  4. מי שהוא22/1/07 13:05

    כמי שרואה את הדברים גם מהצד של ספקי השירות, אני יכול לומר שאתה, וכל מי שמצדיק אותך, די יללנים.

    סילחו לי על הלשון הבוטה, אבל מה בדיוק אתה רוצה?

    שתהיה חברה אחת בשוק שתתיתן מחיר יחיד וקבועה (נניח, 300 ש"ח לחודש עבור 1.5 מגה, (אבל במיוחד בשבילך: בלי התחייבות!)

    שוק ספקי השירות לאינטרנט הוא (בנתיים) תחרותי מאוד, ואלה בדיוק המאפיינים של שוק תחרותי.

    אתה לא יכול לצפות שחברה כשלשהי תיתן לך 15 ש"ח לחודש בלי התחייבות, נכון? והרי אם היו מציעים לך 50 ש"ח לחודש בלי התחייבות, היית אומר שהספק השני מציע לך ב- 48 ש"ח, נכון?

    לא טוב לך, אתה לא רוצה התחייבות? תוכל לשלם קצת יותר ולקבל מנוי בלי התחייבות. אתה רוצה יחס יותר טוב ממה שמציעים הספקים האחרים? היית יכול ללכת לאקטקום ולקבל תמורת קצת יותר כסף שירות יותר.

    אתה רוצה גם מחיר טוב וגם בלי התחייבות? אז כן, צריך לעמוד על המקח. ככה זה בשוק תחרותי, והלוואי שזה היה המצב גם בענפי המשק האחרים, זה היה טוב לנו כצרכנים ואזרחים.

    תפסיקו ליילל. המצב שאתם מתארים הוא המצב הרצוי. הרי את כל הטלפונים האלה אתם עושים כי אתם ישראלים לא פרייארים, ואתכם אף אחד לא ידפוק, אז אתם מורידים עשרה שקלים ממחיר המנוי, ומרגישים גיבורים, וכך אתם יכולים להרגיש קצת יותר טוב למרות שאתם חיים במדינה מושחתת עם נטל המס _הכי גבוהה_ בעולם, שכל דבר בה עולה בעזרות עד מאות אחוזים ממה שצריך היה לעלות אם היינו מדינה נורמלית.

    השבמחק
  5. הבעיה היא בהפרשים בין ההצעה הראשונה לבין זו שתבוא בד"כ לפני התנתקות. אצלי מדובר ב 20 ש"ח לחודש תכפיל ב9 חודשי התחייבות, והנה הפרש מכובד.

    השבמחק
  6. מי שהוא23/1/07 12:46

    אכן כן, מדובר בשוק, אבל זה המצב הרצויי.

    קח למשל את הערוץ הראשון: אתה משלם 350 ש"ח לשנה (כ- 30 ש"ח לחודש) ומקבל זבל שבו אתה לא רוצה, עם שירות תת רמה אפילו של מחלקת הגבייה שלהם. איתם אין צורך לבוא במשא ומתן: אתה תשלם על אפך ועל חמתך.

    בנוסף, אתה משלם אגרת רדיו כדי לממן את הזבל של רשת ב' (שגם מקבל כסף מפרסומות). שוב, אותו הסיפור.

    אלמלא התחרות, לא הייתה מקבל הנחות לא אצל ספקי אינטרנט, לא אצל בזק, לא אצל הכבלים, בדיוק כפי שאתה לא מקבל הנחות כמעט בשום גוף אחר. המשק הישראלי אינו תחרותי, וכאשר יש תחרות וכל מה שצריך לעשות כדי לקבל מחיר טוב זה להשוות מחירים ולעמוד על המקח, עדיין יש תלונות.

    השבמחק
  7. בשני הדוגמאות שלך, לא מדובר בחברות מסחריות. אני מצפה לגישה שונה מחברות מסחריות. אולי אני אדם מוזר.

    השבמחק
  8. מי שהו23/1/07 13:20

    אבל זה בדיוק העניין!

    חברות מסחריות הפועלות בשוק תחרותי מאוד (לא מונופולים) צריכות למקסם את הרווחים שלהן (כמו כל חברה, גם מונופולים), אך עדיין להתגמש עם הלקוחות כדי להשיג לקוחות חדשים או לשמר קיימים, ומכאן נובעת ההתנהגות הזו:

    אם היו נותנים את המחיר הנמוך לכל לקוח, הרווחים שלהן היו נפגעים בצורה אנושה. אם לא היו נותנות מחיר נמוך בכלל, הן היו מפסידות לקוחות. בשוק תחרותי, אני לא רואה איך אפשר לפעול אחרת.

    בשום לא תחרותי, כמו שוק המיסוי, ארגונים כגון ערוץ 1, הרדיו, מס הכנסה, מיסי קנייה, נמלים וכ', יכולים לגבות מחירים גבוהים ללא הגבלה, ואין להם כל עניין לשמר אותך כלקוח (כי תישאר לקוח ממילא). לכן גם תתבקש לשלם הרבה, גם לא תוכל לעשות דבר כדי להוריד את הסכום, וגם לא תוכל להימנע מהתשלום.

    השבמחק
  9. אני התחלתי לאהוב את ההתחייבות,
    ברגע שמסתיימת ההתחייבות אני שוב צריך לעבור את מסכת העינויים של חיפוש החבילה המשתלמת ביותר מבין כל החברות.

    אם אני לא אעשה זאת, ולא אתקשר כדי להתנתק/לחדש את המנוי, אז המחיר יקפוץ פתאום ל50 שקל בחודש.

    אז כדי לחסוך לי את הטרחה של כל 3 חדשים לעבור ספק, אני מעדיף כבר להתחייב לשנה ושלא יגעו לי במחיר.

    ולסיום המלצה קטנה להתרחק מאינטרנט זהב, מהם הכי סבלתי כשניסיתי להתנתק והיריעה קצרה מלהסביר את כל התלאות שעברתי.

    השבמחק
  10. רזי,
    זו דרך מאוד מוזרה להתמודד עם בעיות, אבל אם זה מה שאתה רוצה, אני בטוח שכל ספק ישמח להציע לך הצעה בעניין.
    ולכן מפריע לי שכשאני מבקש לא להתחייב, אין אף ספק הוגן שמאפשר לי לעשות את זה בלי לעבור מסכת עינויים קודם או לחילופין להכפיל את מחיר החבילה.

    השבמחק
  11. אנונימי8/5/07 11:47

    תשמעו,
    אינטרנט זהב דווקא מציעי םמחירים הוגנים בתקופה האחרונה אבל לעומת זאת הוט כספק תשתית מפריזים במחירים בצורה לא הוגנת.
    אני בעד לתת לטכנולוגיה להכנס לבתים הפרטיים ולא לשמור את החמש מגה (שכבר מזמן לא נחשב מהירות גבוהה) רק ללקוחות עסקיים, שבהוט נחשבים בכלל כל מי שיש לו עסק ביתי או חנות קטנה של פלאפל. צריך לפתוח את השוק המהיר לציבור הפרטי במחירים הוגנים, הרי זה לא מזיק להוט בשום צורה, ואם זה מאיט להם את התשתית זה רק ידרבן אותם להגיע למהירויות גבוהות יותר. רק ככה נתקדם.

    השבמחק
  12. אתם מדברים רק על מחיר ומה עם איכות ??? אני ב5 מגה הצלחתי להוריד במחיר גם את נטויזן וגם את בזק בינלאומי , עם הפרש של 6 שח לחודש לטובת נטויזן אבל האיכות??? לא שווה לי ה 6 שח.
    נטויזן ברוב טפשותם והתעקשותם גרמו לי לנסות ספק שבכלל לא חשבתי עליו שנתן לי מחיר רגיל בלי התחייבות והבטיח לי את המחיר הזול יותר עם התחייבות אבל האיכות חבל על הזמן באמת משהווו, לא נשארת בנטויזן לפי מה שהבנתי פה לא יהיה קל להתנתק נראה שאצטרך לעבור לפסים צורמים אבל אל דאגה אני טובה בזה חחחח.

    השבמחק
  13. במקום להתקשר לכל הספקים ולבררמחירים אפשר להיעזר באתר "כמה זה?" שהמחירים של כל החברות בו מתעדכנים כל הזמן

    השבמחק
  14. כתובת האתר:
    http://www.kamaze.co.il

    השבמחק
  15. אם מישהו מכם מעוניין לעבוד
    בצד השני-העבירו קו"ח דרכי.
    אני עובד ב012 SMILE
    אנחנו צריכים נציגי שירות,מכירות,קשרי לקוחות,תמיכה.
    אתם מוזמנים להעביר קו"ח דרכי למייל:
    borisaber@hotmail.com

    השבמחק
  16. אם מישהו מכם מעוניין לעבוד
    בצד השני-העבירו קו"ח דרכי.
    אני עובד ב012 SMILE
    אנחנו צריכים נציגי שירות,מכירות,קשרי לקוחות,תמיכה.
    אתם מוזמנים להעביר קו"ח דרכי למייל-:
    borisaber@hotmail.com

    השבמחק
  17. ביקשתי מנטויזן חשבוניות בדואר-לפחות 5 פעמים ,לא שלחו.איימתי אתנתק אם לא תשלחו-לא שלחו.הודעתי על ניתוק: החוצפה ועזות המצח שלהם לא תאומן-יבשו אותי שעות בהמתנה,ניתקו את השיחה,כל פעם"מנהל"זב חוטם אחר רצה הסברים-הסברתי שאני לא חייב הסברים,אני לא בתקופת התחיבות-ועדיין לא ניתקו.כשאמרת ל"שרות לקוחות" שלא תנתק לי,אחרי פעמיים שעשו זאת אמרה לי"אל תאיים עלי"חוצפנים מנוולים.גם חינם לא אמשיך שם.

    השבמחק
  18. אני מנוי של חברת אינטרנט בינת http://www.binat.net.il וכל חודש כאשר אני מקבל את דף החיוב הוא מכיל את תאריך סיום המנוי שלי ותמיד מתקשרים אליי לפני סיום המנוי בבקשה לחידוש

    השבמחק
  19. בינת - לפחות לפי האתר שלה פונה ללקוחות עסקיים ולא פרטיים.

    השבמחק
  20. אנונימי13/7/08 00:16

    גם אני לקוח פרטי!! של אינטרנט בינת כבר 5 שנים,
    שרות אדיב ויעיל, לא מתנשא, ללא כל התחיבות.
    המחיר אותו מחיר מאז התחברתי לראשונה, בלי הפתעות ובלי עוגמת נפש... מומלץ.
    www.binat.net.il

    השבמחק
  21. אנונימי11/12/10 07:46

    אני בשוק מאנשים שיושבים ומתווכחים שעות עם ספקית האינטרנט בשביל לקבל מחיר יותר גבוהה, מהמחיר מחירון של WWW.FAST.NET.IL

    החברה הכי זולה בארץ, בלי להוציא לך את המיץ

    השבמחק

אני שומר לעצמי את הזכות להסיר תגובות לא הולמות כגון: תגובות שמכילות גזענות, השמצות אישיות, פגיעה בפרטיותם של אנשים, לשון הרע, קישורים לאתרים פיראטיים, או איומים מכל סוג.